Velmi dobře zná to, jak umí být islám útočný a nekompromisní ve svém šíření, pokud se mu nikdo nepostaví na odpor. Přidává i zajímavé postřehy o našem a evropském dění.
Citujeme z rozhovoru:
Prezident Miloš Zeman v OSN řekl, že pokud jde o teroristické útoky, tak „posíláme kondolence, vyjadřujeme solidaritu s oběťmi, pořádáme protesty a demonstrace. Jinak ale bohužel váháme, abychom s nimi bojovali plnou silou.“ Co si o tom myslíte?
Přesně takhle na to upozorňuje řada novinářů a blogerů už víc než rok. Miloš Zeman je, myslím, první státník, který to řekl na veřejném fóru. Řekl to správně a bylo na čase, aby to slyšel celý svět. Teď už jen zvědavě čekejme, jak se to českému prezidentovi podaří prosadit alespoň do politiky české a jak si tu „plnou sílu“ představuje. Naše plná síla zatím znamená sotva 5000 bojově vycvičených profesionálních vojáků a pár tisíc podobně cvičených policistů. Ostřílených džihádistů je v Evropě podle odhadů evropských kontrarozvědek přes 100 000. A jak jsme viděli v Paříži, dobře sehraná šestice dokáže pozabíjet nebo zranit celý koncertní sál.
...
Hodně se hovoří o islámu a Evropě, ale co islám a mimoevropské země? Například nyní se hovoří o „vyhánění“ muslimů z Barmy… Co další země? Platí Huntingtonova teze o „krvavých hranicích islámu“?
To vyhánění je samozřejmě skutečné vyhánění bez úvozovek, ale kdo delší dobu tamní události sleduje, musel už před deseti lety zaznamenat agresivní rozpínavost muslimských Rohingyů v Barmě, vyvražďování celých buddhistických vesnic, násilné konverze na islám. A trvalo dost dlouho, než pověstná tolerantní trpělivost buddhistů přešla do sebeobrany – a pak už ne polovičatě.
Rohingyové jsou imigrantské etnikum, které se do Barmy stěhovalo z nynějšího Bangladéše v dobách, kdy Barma byla součástí britské Indie čili bez hranic. Takže to vyhánění je vlastně návratem domů. Určitá podobnost se sudetskými Němci by nám měla bránit v kritizování Barmánců a v návrzích na odebrání Nobelovy ceny jejich národní hrdince.
A další země? V Ásii už podobně delší dobu Thajsko, nejnověji Filipíny. V Africe Nigérie, Čad, Malawi, Súdán, Ethiopie... O tamních krvavých hranicích mezi islámem a křesťanstvím nebo staroafrickou kulturou se můžeme dočítat denně. Nějak nám to narušuje populární politicko-korektní mýtus, že současná globální islámská agrese je odpovědí na západní kolonialismus a imperialismus.
Celý rozhovor zde: http://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Benjamin-Kuras-Volim-Okam...